Την αυτονόμηση των δύο διεθνών αεροδρομίων της Κύπρου εισηγείται ο Στέλιος Χατζηιωάννου της EasyJet, επικρίνοντας την κυπριακή πολιτεία για την απόφαση της να δημιουργήσει ιδιωτικό μονοπώλιο, ενώ ταυτόχρονα θεωρεί άσκοπη την προώθηση της Eurocypria.
Σε μια προσπάθεια να αξιολογήσει την αποδοτικότητα των διεθνών αεροδρομίων της Κύπρου, ο κ. Χατζηιωάννου χαρακτήρισε κοντόφθαλμη την απόφαση να δοθούν τα αεροδρόμια στην ίδια εταιρεία. «Όταν ιδιωτικοποιήθηκαν τα αεροδρόμια δεν μπόρεσα να καταλάβω γιατί η κυβέρνηση αποφάσισε να δώσει την εκμετάλλευση και των δύο αεροδρομίων στην ίδια εταιρεία. Το ίδιο έπραξε και η Μάργκαρετ Θάτσερ με την ΒΑΑ, δηλαδή, συνένωσε σε μια ιδιωτική εταιρεία τα τρία αεροδρόμια του Λονδίνου, την οποία ακολούθως εισήγαγε στο Χρηματιστήριο. Και όπως λέει και η παροιμία ‘ένα πράγμα υπάρχει χειρότερο από το κρατικό μονοπώλιο και αυτό είναι το ιδιωτικό μονοπώλιο’», τόνισε χαρακτηριστικά.
Μιλώντας στην εφημερίδα «Φιλελεύθερος» ο κ. Χατζηιωάννου, ανέφερε ότι όποιος έλαβε την απόφαση να αναθέσει σε μια εταιρεία τα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου, έβλεπε πολύ κοντόφθαλμα. «Το σκεπτικό ήταν ότι θα αυξάνονταν τα εισοδήματα και ότι θα προέκυπτε κάτι καλό, αλλά στο τέλος της μέρας ο ανταγωνισμός είναι απαραίτητος για μια υγιή οικονομία», πρόσθεσε. Σύμφωνα με τον ίδιο, αν κάποιος είχε πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα σκέψης για την τουριστική βιομηχανία στην Κύπρο θα διαχώριζε τα δύο αεροδρόμια, ώστε να υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ τους. Θα έδιναν περισσότερα κίνητρα και η δύναμη του ανταγωνισμού θα ήταν σε λειτουργία και ο αποτελεσματικότερος από τους δύο θα κέρδιζε ή θα μπορούσαν και οι δύο να είναι εντάξει και οι αεροπορικές εταιρείες θα είχαν την επιλογή να αποφασίσουν από που θέλουν να πραγματοποιούν πτήσεις», είπε.
Παράλληλα ο κ. Χατζηιωάννου υποστήριξε ότι θα πρέπει να προωθηθούν πτήσεις από περιφερειακά αεροδρόμια του εξωτερικού. Όπως τόνισε, εκτός από την Αγγλία θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στη Γερμανία και γενικότερα στις μεγάλες πληθυσμιακά χώρες της Ευρώπης.
Ο κ. Χατζηιωάννου αναφέρθηκε και στην κατάσταση των δύο κρατικών αερομεταφορέων, σημειώνοντας ότι αρχικά η απόφαση για σύσταση της Eurocypria ήταν καλή. «Τότε μπορούσες να έχεις άδεια για ναυλωμένες πτήσεις, αλλά δεν μπορούσες ταυτόχρονα να κάνεις προγραμματισμένες πτήσεις. Όταν έπαψαν να ισχύουν αυτοί οι περιορισμοί η συγκεκριμένη πολιτική κατέστη ετεροχρονισμένη», εξήγησε.
«Η ιδέα ότι έχεις δύο εταιρείες, δύο επωνυμίες, κάτω από μια ιδιοκτησία και ότι η μια προσπαθεί να πωλήσει θέσεις στους διοργανωτές ταξιδιών και η άλλη να προσπαθεί να εργαστεί ως εταιρεία απευθείας πτήσεων, ακούγεται αναποτελεσματική. Κανείς δεν γνωρίζει τη Εurocypria στο εξωτερικό, άρα δεν υπάρχει λόγος να προσπαθείς να προωθήσεις μια δεύτερη εμπορική επωνυμία, ενώ είναι ήδη αρκετά δύσκολο να προωθήσεις τις Κυπριακές Αερογραμμές», κατέληξε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου