Τρίτη 27 Ιουλίου 2010

MINI Countryman: Το τέταρτο στοιχείο

Ο σχεδιασμός του αμαξώματος δηλώνει με ξεκάθαρο τρόπο τη μοναδικότητα του Countryman. Το μήκος των 4,1 μέτρων, αποτελεί ένα ακόμη σημείο διαφοροποίησης, σε σχέση με τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις του MINI.
Δεν χρειάζεται να είσαι εκκεντρικός για να ξεχωρίσεις. Αρκεί η αποτελεσματικότητά σου για να σε διαφοροποιήσει από τον ανταγωνισμό και την ίδια στιγμή να σου εξασφαλίσει ένα σαφές προβάδισμα απέναντι στις φλύαρες προτάσεις του.

Αφήνοντας, λοιπόν, στην άκρη τα… καλλωπιστικά στοιχεία, που στις περισσότερες των περιπτώσεων επιχειρούν να θολώσουν την κρίση σου και εστιάζοντας εξαρχής στην ουσία των πραγμάτων, πολύ γρήγορα συνειδητοποιείς ότι το Countryman δεν αποτελεί ένα ακόμη premium αυτοκίνητο πόλης ή ένα crossover πασπαλισμένο με τη χρυσόσκονη του σύγχρονου lifestyle, αλλά το ικανότερο MINI που έχει βρεθεί στα χέρια σου.

















































Το ικανότερο και ταυτόχρονα το μοναδικό που ξεπερνά σε μήκος τα τέσσερα μέτρα, διαθέτει τέσσερις πόρτες και εξοπλίζεται, στις ισχυρότερες εκδόσεις βενζίνης ή πετρελαίου, με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης.

Μια τέτοια έκδοση, η βενζινοκίνητη Cooper S με τον μέχρι σήμερα γνωστό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.598 κ.εκ., αποτέλεσε το μοναδικό αντικείμενο συζήτησης στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του αυτοκινήτου που πραγματοποιήθηκε στο Αμβούργο της Γερμανίας.















































Δεκάδες λευκά Counrtyman βάλθηκαν να αποτελέσουν την τετράτροχη attraction στο τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, εντυπωσιάζοντας, κυρίως, με τον εξεζητημένο σχεδιασμό τους.

Παρότι το παρουσιαστικό του συμπαθέστατου crossover διαφοροποιείται και μάλιστα αισθητά από τις υπόλοιπες προτάσεις της φίρμας, δεν χρειάζεται δεύτερη σκέψη ώστε να εξακριβώσεις την ταυτότητά του.









































Αντιθέτως, οι σχεδιαστικές επιλογές ίσως διχάσουν, ισορροπώντας μεταξύ της υπερβολής των παραφουσκωμένων επιφανειών του και της χρηστικότητας των σκουρόχρωμων πλαστικών προστατευτικών.

Όπως και στα υπόλοιπα MINI, πάντως, η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση Cooper S διακρίνεται από την επιπλέον εισαγωγή αέρα, η οποία έχει μετατοπιστεί χαμηλότερα, ανάμεσα στον προφυλακτήρα και την κεντρική μάσκα.


































Στο πίσω τμήμα αρκεί να μετρήσεις τις απολήξεις των εξατμίσεων, ώστε να διαπιστώσεις με ποια έκδοση έχεις να κάνεις, την ίδια στιγμή που το λογότυπο ALL4 στις μπροστινές πόρτες δηλώνει τον τύπο του συστήματος μετάδοσης.

Περνώντας στο εσωτερικό, η γνώριμη εικόνα των επιφανειών του ταμπλό και πολύ περισσότερο των κυκλικών οργάνων επιταχύνουν τη διαδικασία εξοικείωσής σου.








































Η προαιρετικά διαθέσιμη κεντρική ράγα και η ανασχεδιασμένη λαβή του χειρόφρενου δεν αρκούν ώστε να διαφοροποιήσουν το σχεδιαστικό παράδειγμα του Countryman, ενώ σε περίπτωση που κάποιος δεν επιθυμεί δύο ανεξάρτητες θέσεις στην πίσω σειρά καθισμάτων, μπορεί χωρίς επιπλέον κόστος να επιλέξει την πενταθέσια διαμόρφωση του εσωτερικού.

Σε κάθε περίπτωση, ο χώρος που εξασφαλίζει το crossover των τεσσάρων και κάτι μέτρων για επιβάτες και αποσκευές είναι κάτι παραπάνω από επαρκής, από τη στιγμή μάλιστα που τα συρόμενα-αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα σου δίνουν τη δυνατότητα να προσαρμόσεις τις μεταφορικές δυνατότητες του αυτοκινήτου στα μέτρα σου.








































Συγκεκριμένα, ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 350 λίτρα, αυξάνεται στα 450 σύροντας τα πίσω καθίσματα και φτάνει έως τα 1.170, μετά και την αναδίπλωσή τους. 

Στην πρακτική διάσταση του Countryman δίνουν συνέχεια οι εντυπωσιακές δυνατότητές του στην άσφαλτο. Η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και οι νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων δεν έχουν επηρεάσει τις αντιδράσεις του πλαισίου.















































Το σύστημα διεύθυνσης παραμένει άμεσο και ακριβές, το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων εξαιρετικό και το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ άμεσου ψεκασμού με τους 184 ίππους και τα 260 Nm ροπής, γεμάτο ζωή από το ρελαντί.

Παράλληλα, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης προσφέρει ακόμη  μεγαλύτερη σιγουριά στις κινήσεις σου, μεταβάλλοντας αυτόματα την κατανομή της ροπής ανάμεσα στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, όταν αυτό χρειάζεται.







































Ένα MINI που στέκεται αρκετά εκατοστά πάνω από το έδαφος, κινείται με χαρακτηριστική ευκολία εκτός δρόμου, ενώ περιφρουρεί τις ασφάλτινες προδιαγραφές του, συναντά -για μία ακόμη φορά- την κορυφή της κατηγορίας του.

Το Countryman αναμένεται στη χώρα μας τον Οκτώβριο, σε δικίνητες, ατμοσφαιρικές εκδόσεις βενζίνης των 1.598 κ.εκ., αποδίδοντας 98 (One) και 122 ίππους (Cooper). Η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 1,6 λίτρων θα συνδυάζεται και με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, αποτελώντας την κορυφαία πρόταση στη νεοσύστατη γκάμα του αυτοκινήτου.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου