Τρίτη 10 Αυγούστου 2010

Απτόητοι οι Κύπριοι τουρίστες από το τοξικό νέφος που πνίγει τη Μόσχα

Λευκωσία: Δεν έχει ακυρωθεί μέχρι στιγμής οποιαδήποτε εκδρομή από την Κύπρο προς την Μόσχα. Αυτό δήλωσε στο ραδιόφωνο του ΡΙΚ ο Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων, Θάσος Κατσουρίδης, προσθέτοντας ότι μόνο δύο άτομα, τα οποία θα ταξίδευαν στη Μόσχα, ακύρωσαν την πτήση τους. Είπε επίσης ότι αρκετοί Κύπριοι, οι οποίοι είχαν πληρώσει για εκδρομή στη Μόσχα ζητούν από τους ταξιδιωτικούς τους πράκτορες να αλλάξουν προορισμό.

Σε κάποιες περιπτώσεις, πρόσθεσε, αυτό γίνεται, αλλά στις πλείστες δεν μπορεί να γίνει, αφού δεν υπάρχουν θέσεις.

Ο κ. Κατσουρίδης διευκρίνισε ότι σε περίπτωση που ακυρωθεί πτήση προς τη Μόσχα και εκταμιευθούν τα χρήματα που έχουν καταβάλει οι ταξιδιωτικοί πράκτορες για ναύλα, ξενοδοχεία και εκδρομές, αυτά θα επιστραφούν στους καταναλωτές.

Σε αντίθετη περίπτωση, είπε, το κόστος θα επωμιστούν οι ταξιδιώτες.

Ο κ. Κατσουρίδης ανέφερε ακόμη ότι υπάρχει σύγχυση αναφορικά με την κατάσταση στη Μόσχα και διερωτήθηκε γιατί η Κυπριακή Δημοκρατία δεν έχει εκδώσει ταξιδιωτική οδηγία, όπως έπραξαν άλλες χώρες, οι οποίες συμβουλεύουν τους ταξιδιώτες να αποφεύγουν συγκεκριμένες περιοχές.

Από την πλευρά του ο  Επιτετραμμένος και Σύμβουλος της Πρεσβείας της Κυπριακής Δημοκρατίας στη Ρωσία, Βασίλης Πολεμίτης, δήλωσε ότι βελτιώνονται αισθητά οι καιρικές συνθήκες στη Μόσχα και αναμένεται βελτίωση και της ατμοσφαιρικής κατάστασης στη ρωσική πρωτεύουσα, ενώ τονισε ότι ''η Πρεσβεία είναι πάντα σε ετοιμότητα για να παράσχει κάθε βοήθεια σε οποιονδήποτε την χρειάζεται''.

Οπως ανέφερε ο κ. Πολεμίτης, ''η θερμοκρασία στη Μόσχα ήδη έχει πέσει σήμερα στους 20 βαθμούς Κελσίου, ενώ τις αμέσως προηγούμενες ημέρες είχε ανέβει σε ασυνήθιστα πολύ υψηλά επίπεδα, και η ατμόσφαιρα τείνει να καθαρίσει, με την όλη κατάσταση να αλλάζει ραγδαία προς το καλύτερο''.

''Είναι αλήθεια'', πρόσθεσε ο Επιτετραμμένος της κυπριακής Πρεσβείας, ''ότι η κατάσταση, κάποιες συγκεκριμένες ημέρες, ήταν αφόρητη και πάρα πολύ άσχημη, αλλά, ευτυχώς, δεν είχαμε κανένα δυσάρεστο περιστατικό ούτε στην Πρεσβεία και στο προσωπικό της ούτε και με άλλους Κυπρίους που διαμένουν και εργάζονται στη Μόσχα''.

''Τουλάχιστον δεν υπέπεσε οτιδήποτε στην αντίληψή μας, ούτε μας ζήτησε βοήθεια κάποιος, αν και εμείς'', δήλωσε ο κ. Πολεμίτης, ''είμαστε πάντα έτοιμοι να την προσφέρουμε''.

Ερωτηθείς εάν η Πρεσβεία γνωρίζει τον αριθμό των Κυπρίων που διαμένουν στη Μόσχα, ο κ. Πολεμίτης ανέφερε στο ΚΥΠΕ ότι ''δεν υπάρχει τέτοιο αρχείο και ο λόγος είναι ότι δεν μπορεί το κράτος να υποχρεώσει τους πολίτες του να δηλώνουν τη μετάβασή τους σε μια χώρα, διότι μετά παρεμβαίνει σε στοιχεία προσωπικά''.

''Ομως'', πρόσθεσε, ''ξέρουμε περίπου τον αριθμό των Κυπρίων που ζουν μόνιμα στη Μόσχα τουλάχιστον και που δεν είναι μεγάλος, δεν ξεπερνά δηλαδή τα 200 άτομα, συμπεριλαμβανομένων σε αυτούς και των εργαζομένων διαφόρων επιχειρήσεων ή οργανισμών''.

Σε ερώτηση εάν υπήρξαν περιπτώσεις Κυπρίων περιηγητών που να αποτάθηκαν στην Πρεσβεία για ακυρώσεις προκράτησης για διαμονή σε ξενοδοχεία, ο κ. Πολεμίτης δήλωσε ότι δεν υπήρξαν τέτοια περιστατικά.

Σχετικά με το ενδεχόμενο έκδοσης από την Κυπριακή Δημοκρατία ταξιδιωτικής οδηγίας κατά την περίοδο μεγάλης ατμοσφαιρικής ρύπανσης πάνω από τη Μόσχα, ο κ. Πολεμίτης δήλωσε ότι κάτι τέτοιο θα ήταν ''μια πολύ σοβαρή ενέργεια και με πολιτικές προεκτάσεις''.

Η κυπριακή Πρεσβεία στη Μόσχα, όπως ανέφερε ο κ. Πολεμίτης, ήταν και εξακολουθεί να είναι σε στενή, καθημερινή επαφή και επικοινωνία με τις κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου Εξωτερικών στη Λευκωσία και, ''εάν παρατεινόταν η κατάσταση, τότε θα το θέταμε και, υπηρεσιακά, σε διαβούλευση με το Υπουργείο μας στη Λευκωσία, όντως ανταλλάξαμε απόψεις και εισηγηθήκαμε ότι δεν χρειάζεται να εκδοθεί, ακριβώς διότι υπάρχει αυτή η αλλαγή και βελτίωση στις καιρικές συνθήκες''.

''Και άλλες χώρες, που διατηρούν Πρεσβείες στη Μόσχα'', δήλωσε ο κ. Πολεμίτης, ''δεν έχουν εκδώσει ταξιδιωτικές οδηγίες, έχουν όμως δώσει συμβουλές να αποφεύγονται τα μη απαραίτητα ταξίδια στην περιοχή, ειδικά από άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας''.

Η ανακοίνωση του Υπουργείου Εξωτερικών
Το Υπουργείο Εξωτερικών, διευκρινίζει ότι δεν είναι αναγκαίο επί του παρόντος να απομακρυνθούν οι υπάλληλοι της κυπριακής πρεσβείας στη Μόσχα ή Κύπριοι που βρίσκονται στη ρωσική πρωτεύουσα.

Σύμφωνα με ενημέρωση του ΚΥΠΕ από το Υπουργείο Εξωτερικών, η κατάσταση στο οίκημα της πρεσβείας και στη γύρω περιοχή, δεν επιβάλλει τη λήψη τέτοιων μέτρων.

Η πρεσβεία της Κύπρου παρακολουθεί την κατάσταση και σε σχέση με τους Κυπρίους που διαμένουν στη ρωσική πρωτεύουσα και δεν κρίνει απαραίτητα τα μέτρα, λαμβάνοντας υπόψη και τη σχετική βελτίωση των συνθηκών.


Έτοιμη να παράσχει βοήθεια η Κυπριακή Δημοκρατία
Η Κυπριακή Δημοκρατία εξέφρασε την ετοιμότητά της να συνδράμει στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών που μαίνονται στην περιοχή της Μόσχας.

Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση, το Υπουργείο Εσωτερικών έχει επικοινωνήσει με την Πρεσβεία της Ρωσικής Ομοσπονδίας στην Κύπρο, μεταφέροντας την ετοιμότητα της Κυβέρνησης να βοηθήσει.

Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, η Πρεσβεία της Ρωσικής Ομοσπονδίας ευχαρίστησε την κυπριακή Κυβέρνηση για την προσφορά της και ανέφερε ότι θα την διαβιβάσει στις αρμόδιες Υπηρεσίες. 

Προστίθεται ότι σε περίπτωση που διαφανεί ότι τα μέσα τα οποία έχουν προσφερθεί από άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν είναι επαρκή και θα χρειασθεί επιπρόσθετη βοήθεια, θα ενημερωθεί σχετικώς η Κυπριακή Δημοκρατία.



ΡΙΚ, ΚΥΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου